98 درصد کنکوری های سال جاری در دانشگاه های کشور پذیرفته می شوند

به گزارش انوار بلاگ، سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد بالغ بر یک میلیون و 90 هزار داوطلب کنکور سال جاری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور پذیرفته می شوند.

98 درصد کنکوری های سال جاری در دانشگاه های کشور پذیرفته می شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، در کنکور 1400 یک میلیون و 111 هزار و 818 داوطلب شامل تعداد 662 هزار و 114 داوطلب زن و تعداد 449 هزار و 704 داوطلب مرد، ثبت نام نموده اند که برای آن ها با احتساب گروه آزمایشی دوم بعضی داوطلبان، تعداد یک میلیون و 367 هزار و 931 کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ ظرفیت های پذیرش دانشجو در کنکور 1400 تقریبا مطابق سال گذشته خواهد بود. به نحوی که سال 99 حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و سال جاری هم همین حدود و بالغ بر یک میلیون و 90 هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت که آمار داوطلبان کنکور 1400 حدود 35 هزار نفر کاهش داشته و تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی اندکی کاهش یافته و داوطلبان دو گروه آزمایشی هنر و علوم انسانی فرایند افزایشی داشته است.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز 16 تیر ماه و برای حوزه های داخلی روز دوشنبه 14 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. لیست اسامی پذیرفته شدگان نهایی هم هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10398

به "98 درصد کنکوری های سال جاری در دانشگاه های کشور پذیرفته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "98 درصد کنکوری های سال جاری در دانشگاه های کشور پذیرفته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید