10 آنتن وای فای با برد طولانی که می توانید در خانه درست کنید (آموزش ویدئویی)

به گزارش انوار بلاگ، در حالی که آنتن های وای فای مدرن و پرقدرتی در بازار یافت می گردد که می توانند سریع ترین اینترنت را برای شما فراهم نمایند؛ ولی عمدتا گران قیمت هستند یا از مودم های قدیمی پشتیبانی نمی نمایند.

10 آنتن وای فای با برد طولانی که می توانید در خانه درست کنید (آموزش ویدئویی)

خوش بختانه، آنتن های وای فای فناوری بسیار پیچیده ای ندارند و شما می توانید بدون احتیاج به صرف هزینه زیاد، در قالب پروژه های DIY برای خودتان برترین آنتن ها را بسازید.

احتمالا در اینترنت یا بعضی مقالات، ساخت آنتن وای فای با قوطی نوشابه یا ورقه های آلومینیوم را دیدید ولی این ها تنها روش های ساخت آنتن های وای فای پر قدرت برای باندهای فرکانسی مختلف وای فای نیستند.

در این مطلب می خواهیم به 10 آنتن وای فای دوربرد DIY نگاهی بیندازیم که با بودجه بسیار کمی قابل ساخت و استفاده در خانه ها هستند:

Homemade Wi-Fi Antenna

اگر می خواهید از دست مسائل آنتن دهی وای فای خلاص شوید ولی دو میلیون تومان برای خرید یک روتر تازه هزینه نکنید؛ ساخت این آنتن تقویتی وای فای خانگی را پیشنهاد می کنیم.

این آنتن را می توان به روش های مختلفی ساخت که یک روش آن در ویدئو بالا نمایش داده شده است. این آنتن نه تنها گیرندگی و ارسال سیگنال های وای فای را افزایش می دهد؛ بلکه همچون یک تقویت کننده امواج رادیویی هم کار نموده و برای مکان های شلوغ برترین بازدهی را دارد.

DIY Tin Can Wi-Fi Antenna

پروژه ساخت آنتن وای فای با قلع حلبی برترین گزینه برای هر فردی است که می خواهد سریعا وای فای خانگی را بهبود دهد. کل هزینه ساخت این آنتن کمتر از 5 دلار است.

تنها چیزی که برای این پروژه احتیاج دارید؛ قوطی های فلزی دورریختنی است. به یاد داشته باشید که با ساخت این آنتن وای فای دوربرد، هم سرعت اینترنت خانه را افزایش می دهید و هم دامنه سیگنال ها بیشتر خواهد شد.

DIY Long Range Wi-Fi Antenna

با جمع آوری چند وسیله در دسترس که غالبا در همه خانه ها پیدا می گردد؛ می توانید این آنتن تقویتی وای فای دوربرد را بسازید. به چیزهایی که احتیاج دارید؛ یک قوطی یا لوله فلزی، کابل مسی مقدار 12 و لحیم کاری آهن.

وقتی این آنتن را بسازید و به روتر وصل کنید؛ به محض روشن کردن روتر و اتصال به وای فای، خودتان متوجه می شوید که می توانید در دورترین نقاط خانه هم می توانید به یک اینترنت پرسرعت وصل شوید.

Wi-Fi Signal Catcher

به راحتی می توانید یک گیرنده سیگنال انعطاف پذیر برای خانه بسازید که علاوه بر سیگنال های وای فای، بعضی خدمات تلفن های اینترنتی مانند VOLTE را هم پاسخگو باشد.

شما باید یک آنتن وای فای و بشقابی برای گیرندگی سیگنال ها طراحی و با یکدیگر ترکیب کنید. پس از ساخت این آنتن، باید هنوز آن را تنظیم کنید تا به طور موثری کار کند. با دادن اندکی ارتفاع و افزایش زاویه بشقاب آنتن می توان برترین اینترنت و گیرندگی سیگنال وای فای را داشت.

Dual Band Wi-Fi Repeater

این ویدئو روش ساخت یک آنتن وای فای دو بانده تقویت کننده را آموزش می دهد. دیگر احتیاج نیست با هزینه زیاد یک آنتن دو بانده برای تقویت سیگنال های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز بخرید.

البته، دقت کنید که باید روتر یا مودم روتر شما از وای فای دو بانده پشتیبانی کند. پس از ساخت این آنتن وای فای، سیگنال های آنتن همه اتاق ها را پوشش می دهد.

Wi-Fi Scanner Made Using ESP8266

اگر تصمیم دارید از اینترنت و وای فای برای استریم ویدئو یا دانلود جلسات تصویری کاری بهره ببرید؛ توانایی اسکن و تجزیه و تحلیل سرعت وای فای بسیار مهم است.

برای مثال می خواهید بدانید سرعت اینترنت شما برای یک تماس ویدئویی در اپلیکیشن زوم یا برقراری یک جلسه کاری تصویری در اسکایپ کافی است یا خیر!

یک ابزار تجزیه و تحلیل وای فای DIY به شما یاری بزرگی خواهد نمود. تمام آنچه که می خواهید در مدت زمانی چند ساعته آماده می گردد. برای تشخیص سیگنال ها هم از یک برنامه اندرویدی استفاده می کنید.

Long Range Wi-Fi MSP/PPM

اگر از دستگاه های Wi-Fi MSP / PPM استفاده می کنید؛ حتما متوجه شدید که برد وای فای آن ها در مقایسه با دیگر دستگاه ها بسیار کم است.

برای حل این مشکل می توانید یک ماژول ESP8266 بخرید تا برد وای فای طولانی تر گردد. برای برنامه ریزی این ماژول هم باید از کامپیوتر Arduino IDE بهره ببرید. در این هک به یک آنتن خارجی احتیاج نیست.

Ultra-Long Range Wi-Fi Router

به جای خرید یک روتر با دامنه برد سیگنال های وای فای طولانی که گران قیمت است؛ با ابزارهای ساده و مناسبی، روتر موجود خود را تبدیل به یک وای فای دوربرد کنید. فقط به یک میکروکنترلر، آنتن پرقدرت و آداپتور وای فای احتیاج دارید.

این هک جایگزین مناسبی برای خرید یک توسعه دهنده یا تقویت کننده وای فای گران قیمت است. با این دستگاه مطمئن باشید کل محل زندگی خود را زیر پوشش وای فای می برید.

ساخت آنتن وای فای 2.4 گیگاهرتز از ضایعات

با این پروژه DIY می توانید ضایعات قدیمی خانه را به یک تقویت کننده آنتن وای فای 2.4 گیگاهرتز تبدیل کنید.

محصول نهایی باعث افزایش سرعت وای فای و پایداری فوق العاده سیگنال ها و اتصال شما می گردد. به این ترتیب، می توانید از تمام پهنای باند اینترنت خود نهایت استفاده را ببرید.

DIY 1KM Wi-Fi Antenna

غالب مودم ها و روترهای اطراف ما برد وای فای کوتاهی دارند و ما مرتبا ناچار هستیم خودمان را در محوطه پوشش دهی آن ها قرار دهیم.

در این هک ساده، با ابزارهای بسیار پیش پا افتاده ای که در هر خانه ای پیدا می گردد؛ یک تقویت کننده و بهبوددهنده وای فای می سازید تا دیگر مجبور نباشید مرتبا نزدیک روتر زندگی کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10388

به "10 آنتن وای فای با برد طولانی که می توانید در خانه درست کنید (آموزش ویدئویی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 آنتن وای فای با برد طولانی که می توانید در خانه درست کنید (آموزش ویدئویی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید