کارت قرمز میراث فرهنگی به هنرهای وارداتی

به گزارش انوار بلاگ، یک هنرمند ویترای با بیان اینکه وجود کارت صنعتگری لازمه دریافت تسهیلات است، گفت: طی مراجعاتی که به اداره کل میراث فرهنگی داشتیم عنوان شد چون هنر ویترای هنری وارداتی است، کارت صنعتگری به این هنرمندان اعطا نمی گردد و تسهیلات هم تعلق نمی گیرد.

کارت قرمز میراث فرهنگی به هنرهای وارداتی

زهرا بهرامی یک هنرمند کارآفرین است که در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: شش سال پیش هنر ویترای یا همان نقاشی روی شیشه را آموزش دیده و سال 93 با پنج میلیون تومان سرمایه شخصی فراوری محصولات خود را شروع کردم.

وی ادامه داد: برای هزینه کرد محدودیت داریم و درعین حال بسیاری از مراکز خرید قزوین پاخور ندارند پس چطور می توانیم در آن مستقر شویم؟! به همین دلیل به همراه یکی از دوستانم در فضای خانه مشغول به فعالیت هستیم.

این کارآفرین تشریح کرد: اگر مکانی برای فروش وجود داشته باشد محصولات فراوریی خود را در آن عرضه خواهیم کرد؛ به فروشگاه هایی که محصولات صنایع دستی فراوری می نمایند نیز سر زده ایم تا آثار ما را به فروش برسانند به بازار سنتی سعدالسلطنه در قزوین هم مراجعه کردم، گفتند هیچ مغازه خالی برای اجاره وجود ندارد؛ اکنون محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رسانیم و اگر نمایشگاهی برپا گردد در آن حضور پیدا می کنیم.

بهرامی با اشاره به اینکه اکنون هزینه مواد اولیه ازجمله رنگ افزایش پیدا نموده است، بیان نمود: در حال حاضر به علت محدودیت فضا فراوری محدودی داریم و تنها در صورت دریافت سفارش از مشتری فراوری می کنیم و اگر نمایشگاهی باشد دو ماه قبل از شروع نمایشگاه نسبت به فراوری محصول اقدام می کنیم.

وی با بیان اینکه وجود کارت صنعتگری لازمه دریافت تسهیلات است، بیان نمود: طی مراجعاتی که به اداره کل میراث فرهنگی داشتیم عنوان شد که به هنر ویترای کارت صنعتگری اهدا نمی گردد؛ لذا تسهیلات هم به هنرمندان ویترای تعلق نمی گیرد.

این کارآفرین اعلام کرد: در حال حاضر به سراغ دیگر رشته های هنری از قبیل رزین و چرم دوزی رفته و در دوره های آموزشی آن شرکت نموده ام.

معصومه طارمی کارشناس فنی صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص علت عدم اعطای کارت صنعتگری به هنرمندان ویترای بابیان اینکه ویترای و رزین هنر سنتی نبوده بلکه هنرهای وارداتی هستند، بیان نمود: در حوزه مشاغل خانگی 75 درصد کاهش اعتبار را در امسال شاهد بودیم؛ در حالی که سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اختصاص پیدا کرد؛ در امسال این میزان اعتبار کاهش پیدا نموده و به 200 میلیون تومان رسیده و اکنون 100 متقاضی دریافت تسهیلات منتظر دریافت هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 420

به "کارت قرمز میراث فرهنگی به هنرهای وارداتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت قرمز میراث فرهنگی به هنرهای وارداتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید