پوتین: آمریکا راهی را در پیش گرفته که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجامید

به گزارش انوار بلاگ، رئیس جمهوری روسیه معتقد است: ایالات متحده با تکیه بر قدرت خود، تصور می کند که از عهده مشکلاتی را بوجود آورده بر خواهد آمد، ولی چنین نیست و این کشور با گام های پایدار در همان راهی پا گذاشته که اتحاد جماهیر شوروی را به فروپاشی کشاند.

پوتین: آمریکا راهی را در پیش گرفته که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجامید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ابراز عقیده کرد که ایالات متحده با مسائل متعارف هر امپراتوری روبرو است، آنها با اطمینان از قدرت خود برای خود مسائلی بوجود آورده و اکنون از عهده برطرف کردن آنها برنمی آید، همانطور که چنین اتفاقی در اتحاد جماهیر شوروی رخ داد.

پوتین در نشست ویژه مطبوعاتی با روسای خبرگزاری های معتبر جهانی در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ در این باره گفت: ما همچنان تهدیدات از جانب کنگره آمریکا و دیگر مراکز سیاسی این کشور را می شنویم. همه این اظهارات در جریان فرایند اوضاع سیاسی داخلی در ایالات متحده انجام می شود. افرادی هستند که به موضوع می پردازند و آنها بر این عقیده هستند که ظاهراً توان اقتصادی آمریکا، توان نظامی و توان سیاسی این کشور به گونه ای است که جایی برای نگرانی نیست و آنها می توانند این مسائل را پشت سر بگذارند.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: ولی می دانید مشکل در کجاست؟ من بعنوان یک شهفرایند اتحاد جماهیر شوروی سابق به شما می گویم. مشکل در ماهیت امپراتوری های بزرگ است - آنها تصور می کنند که چنان بزرگ و قدرتمند هستند که قادرند به خود اجازه دهند هر خطا و اشتباه کوچکی را مرتکب شوند و هیچ مسئله ای برایشان پیش نخواهد آمد. کسانی را می خریم، برخی دیگر را می ترسانیم، با دیگری به توافق می رسیم، به کسانی باج می دهیم، دیگری را با کمک کشتی های نظامی می ترسانیم. همه مسائل را به نوعی حل خواهیم کرد. ولی مسئله اینجاست که تعداد این مسائل دائماً در حال افزایش است و زمانی خواهد رسید که دیگر نمی توان از عهده حل و فصل آنها برآمد. بدین ترتیب، ایالات متحده با اطمینان کامل و با قدم های پایدار مستقیماً همان راهی را در پیش گرفته که اتحاد جماهیر شوروی دنبال کرد.

پوتین در این نشست خبری همچنین یادآور شد که روسیه با تسلیحات نظامی جدید خود قصد ترساندن کسی ندارد، البته تولید این نوع تسلیحات همچنان ادامه خواهد داشت. به گفته وی، همه قدرت های نظامی برتر جهان چنین کاری را انجام می دهند، فقط روسیه در این عرصه جلوتر از سایرین است و آمریکا و دیگر کشورها هم دیر یا زود به این پیشرفت دست خواهند یافت، بنابراین بهتر است از قبل در باره اینکه که چگونه در جهان در حال تغییر کنونی در کنار هم زندگی کرد، به توافق دست یافت.

رئیس جمهوری روسیه علت کاهش سهم دلار آمریکا بعنوان ارز ذخیره یا وسیله پرداخت جهانی در این کشور را این واقعیت نامید که در چارچوب تحریم های آمریکا علیه روسیه از دلار بعنوان یک ابزار در این راستا استفاده می شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9604

به "پوتین: آمریکا راهی را در پیش گرفته که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: آمریکا راهی را در پیش گرفته که به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید