واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران شدن بنزین ، دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی ها موافقت نکرد

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی دولت در واکنش به شایعه گران شدن بنزین گفت: به این شایعات باید خندید.

واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران شدن بنزین ، دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی ها موافقت نکرد

به گزارش خبرنگاران، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره معین نرخ خوراک پتروشیمی ها، اظهار کرد: مطابق قانون هدفمندی یارانه ها که مربوط به 13-14 سال پیش است، نرخ منابع انرژی و محل مصارف در زمینه یارانه ها معین شده است.

وی ادامه داد: مجلس هر ساله منابع و مصارف را در قانون بودجه معین می نماید. سال قبل یکی از گلایه های مجلس این بود که قیمت گاز افزایش نداشته و منابع تبصره 14 آنطور که مدنظر ما بود محقق نشده و مصارف را تامین نمی نماید. سال جاری هم مجلس در قانون بودجه 1402 پیش بینی منابع و مصارف نموده و دولت باید به سمت تحقق این پیش بینی ها برود در غیر این صورت دچار ناترازی می گردد. در راستای اجرایی کردن حکم بودجه، نرخی برای خوراک پتروشیمی پیش بینی شد. دستگاه ها نگاه کارشناسی مختلفی داشتند و در مراحل آنالیز نظر پتروشیمی ها، وزارت نفت، صمت و اقتصاد هم اخذ شد و آیین نامه ای تهیه شد و دولت قصد تغییر آن را ندارد.

بهادری اضافه نمود: نکته ای که سخنگوی مالی گفت، پیشنهاد وزارت اقتصاد برای لایحه برنامه هفتم توسعه بود که الان در دستور کار مجلس است. سال جاری که گذشت، ولی این پیشنهاد این است که برای آینده در فرمول معین نرخ خوراک پتروشیمی ها بازنگری داشته باشیم این پیشنهاد امروز در کمیسیون مالی دولت آنالیز شد اما مورد موافقت قرار نگرفت و از دستور کار خارج شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 19019

به "واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران شدن بنزین ، دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی ها موافقت نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران شدن بنزین ، دولت با پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی ها موافقت نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید