هفدهمین یادواره شیون فومنی در فومن برگزار گردید

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، شامگاه پنج شنبه هفدهمین سالگرد درگذشت شاعر گیلک زبان کشور مرحوم شیون فومنی با حضور شاعران و مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار گردید.

هفدهمین یادواره شیون فومنی در فومن برگزار گردید

نماینده مردم فومن و شفت در این مراسم با اشاره به وظیفه سنگین همه مسئولان نسبت به مباحث فرهنگی، اظهار کرد: امروزه که شاهد هجوم به فرهنگ های کوچک هستیم باید از روشهای مناسب برای مقابله با آن استفاده کرد.

ناصر عاشوری با بیان اینکه یکی از وظیفه های سنگین در جامعه دفاع عملی از زبان مادری است، اضافه نمود: ما مدیون کوشش های افرادی همانند شیون فومنی برای زنده نگه داشتن زبان مادری خود هستیم.

وی گفت: خدماتی که شیون فومنی برای فرهنگ گیلکی انجام داده در آینده تعیین خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور نیز در ادامه این مراسم فرهنگ کشور را قصه پر غصه ای دانست و اظهار کرد: متاسفانه تا به امروز نگاه مناسبی به این حوزه در کشور انجام نشده است.

مرتضی طالع شیون فومنی را یکی از ستون های شاخص ادبیات کشور دانست و اضافه نمود: شیون فومنی با کلام شیوای خود، فردوسی این استان بود.

وی در ادامه ایران را در زمینه فرهنگ سرآمد همه کشورهای جهان برشمرد و گفت: باید با نگاهی آسیب شناسانه به این موضوع توجه گردد که چرا ما ادبیات غنی کشور را فراموش نموده و در این مورد ضعیف عمل نموده ایم.

طالع با بیان اینکه شیون فومنی بعد از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در حوزه ادبی به وجود آورده بود، گفت: ادبای شهرستان فومن باید کوشش نمایند تا سیرت واقعی اشعار این شاعر بزرگ را شناخته و برای عام بازگو نمایند.

در ادامه مراسم ناصر فیض طنزپرداز برتر کشور و داور برنامه قندپهلو و تعدادی دیگر از شاعران استانی وشهرستانی به ارائه اشعار خود پرداختند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2557

به "هفدهمین یادواره شیون فومنی در فومن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفدهمین یادواره شیون فومنی در فومن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید