نگاهی به سدان اسپورت استرالیایی هولدن لومینا SS

به گزارش انوار بلاگ، یک دهه از حیاتش می گذرد و همه می دانیم ذاتا یک خودرو آمریکایی است اما خب از آنجا که به برند خاص هولدن علاقه داریم، خیال می کنیم این خودرو را استرالیایی ها ساخته اند. هولدن که چند سالی است خودروسازی را به کل کنار گذاشته و تنها به واردات محصولات جنرال موتورز مشغول است، سری لومینا SS را در چندین و چند نسل مختلف تولید کرد که آنچه در این تصویر می بینید، نسل چهارم لومینا یا کومودور است. خودرویی که نخستین بار همزمان با معرفی شورولت لومینا و اوپل امگا، در سال 2006 معرفی شد و به مدت هفت سال تولیدش تداوم یافت.

نگاهی به سدان اسپورت استرالیایی هولدن لومینا SS

لومینا اس اس، مونارو یا حتی کومودور VE، هرچه نامش را بگذاریم، این خودرو هویت مخوفی دارد که بخش عمده ای از آن را مدیون موتور مخصوص گروه جنرال موتورز است. موتوری که با حجم دقیق شش هزار سی سی، نیرویی معادل با 362 اسب بخار و گشتاوری بالغ بر 530 نیوتن متر را به کمک جعبه شش سرعته دنده دستی، یک راست از بلوک هشت سیلندر V شکل خودرو راهی زیر پای راننده می کند.

خودرو به سیاق محصولات آمریکایی یک دهه قبل زمخت و چهارشانه بوده و فاقد خطوط طراحی پرپیچ و تاب محصولات ژاپنی، کره ای یا آلمانی است. لومینا SS وقتی این فرم عبوث را با شتاب صفر تا 100 کیلومتر زیر شش ثانیه تلفیق می کند، سرنشینان را به هیجان می آورد. باله بزرگ عقب، رینگ و لاستیک مخصوص سرعت با ابعاد 18 اینچی در کنار دیسک های ترمز بزرگ و خنک شونده همگی کمک می کنند تا این سدان سرخپوش رقبا را در جاده و پیست با چالشی جدی روبرو سازد.

یکی از نقاط قوت لومینا اس اس که ممکن است کمتر کسی به آن توجه کند، جعبه دنده دستی خودرو است که هماهنگی عجیبی با موتور حجیم جنرال موتورز دارد و به دور دریافت پیوسته و عجیب خودرو کمک شایان توجهی می کند. راننده باهوش البته این را به محض نشستن پشت فرمان خودرو حس می کند مخصوصا اگر پیشتر سابقه ای کوتاه یا بلند با اتومبیل های عضلانی آمریکایی داشته باشد. در واقع این سدان 4.89 متری در مواقع شتاب گیری همان حسی را انتقال می دهد که هنگام گاز دادن با موستانگ 2008 می توانیم لمس کنیم. بنابراین اگر این مسافر سرخپوش استرالیایی را در جاده های کشور دیدید، از هرگونه روبروه خشن با آن خودداری کنید. زیر پوست نازک لومینا، یک اژدهای کومودور خوابیده است!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دیوار
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1637

به "نگاهی به سدان اسپورت استرالیایی هولدن لومینا SS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به سدان اسپورت استرالیایی هولدن لومینا SS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید