نمایشگاه گردشگری تهران فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است

به گزارش انوار بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نمایشگاه گردشگری تهران فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است.

نمایشگاه گردشگری تهران فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است

امیر سزاوار، رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی اظهار کرد: در نمایشگاه توریستی تهران شرکت نکردم. برگزاری نمایشگاه بطور کلی خوب و مفید است اما در حال حاضر که در شرایط کرونایی قرار داریم، حتی اگر تمام پروتکل های بهداشتی هم رعایت گردد، با توجه به جو جامعه، استقبالی از نمایشگاه صورت نمی گیرد. در سال گذشته نیز شاهد این قضیه و استقبال اندک مردم از نمایشگاه بودیم. در امسال نیز استقبال خوبی از نمایشگاه صورت نگرفت و بیشتر تجمعی برای دست اندرکاران توریستی و دولتی ها بود.

وی اضافه نمود: حضور و تجمع دست اندرکاران توریستی بی اثر نیست اما در نمایشگاه توریستی همایش که نمی خواهند برگزار نمایند. اگر قرار به برگزاری همایش بود، یک سالنی را اجاره میکردند تا یک نفر پیرامون مسائل توریستی در آن سخنرانی کند.

رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی توضیح داد: وقتی نمایشگاهی برپا می کنیم باید بدانیم مخاطبان نمایشگاه چه کسانی هستند. نمایشگاه برای ارائه دستاوردهای نو، افزایش شناخت مردم و تشویق آن ها برای استفاده بیشتر از امکانات توریستی کشور برپا می گردد. فکر نمی کنم این دست از نمایشگاه ها کمترین اثر ممکن را در توریستی ایران داشته باشد. مگر اینکه کرونا تمام گردد و به شرایط بهتری برسیم تا برگزاری نمایشگاه تاثیرگذارتر باشد.

نمایشگاه ها برای مردم حالت سرگرمی پیدا نموده است

سزاوار اظهار داشت: نمایشگاه توریستی نمی تواند از حالت مردمی خارج باشد. مخاطب ما مردم و هر کسی که از خدمات توریستی استفاده می نماید، هستند. محصول ما را مردم استفاده می نمایند. توریست به طور مستقیم با تاسیسات توریستی در ارتباط است و واسطه ای نیز در این میان وجود ندارد. نمایشگاه ها در بیشتر مواقع برای مردم حالت سرگرمی پیدا نموده است. مردم ساعتی را در نمایشگاه می گذرانند، بستنی و آش رشته ای می خورند، دوری می زنند و بازمی گردند. اینکه مخاطب نمایشگاه توریستی نباید مردمی باشد و فقط محلی برای تعامل و جلسات دست اندرکاران توریستی باشد مخالفم.

وی گفت: نمایشگاه توریستی باید هر دو این موضوعات را در کنار هم داشته باشد و در آن کار تخصصی شکل گیرد و موضوعات نوی ارائه گردد، نه اینکه استانهایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران و... در نمایشگاه غرفه ای بزنند و چیزی که مردم از آن شناخت دارند را دوباره به آنها نشان دهند. استان ها چهار بنر در غرفه خود نصب نموده و جاذبه های خود را معرفی می نمایند. به عنوان مثال استان اصفهان سی و سه پل را معرفی می نماید. آیا مردم ایران سی و سه پل را نمی شناسند؟

نمایشگاه توریستی دیگر برای مردم جذابیتی ندارد

رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: در نمایشگاه توریستی دستاورد نوی برای مردم ارائه نمی کنیم، از همین رو برای مردم هم جذابیتی ندارد. در تمام نمایشگاه هایی که تا کنون مشاهده نموده ام، مخاطب مصرف نماینده یا مردم بوده و در کنار آن نیز جلسات B2B و آموزشی برگزار میشده است.

سزاوار اعلام کرد: نمایشگاه توریستی ایران کلیشه ای شده و هر سال هم آن را تکرار می نمایند. نبود محصول نو برای ارائه و عدم حضور شرکت های قدر داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران باعث شده مخاطبین از نمایشگاه زده شوند. اگر به آمار نمایشگاه های توریستی توجه کنید متوجه خواهید شد که استقبال از نمایشگاه های توریستی سال به سال کاهش پیدا می نماید.

وی اعلام کرد: اگر فرآیند نمایشگاه به همین شکل در سالهای آینده ادامه یابد، دست اندرکاران توریستی هم دیگر علاقه ای ندارند که در نمایشگاه غرفه داشته باشند. شخصا در چند سال اخیر در نمایشگاه توریستی شرکت ننموده و غرفه ای هم نگرفته ام، درحالیکه در 10 سال قبل هر ساله در نمایشگاه غرفه گرفته و شرکت میکردم اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای برای این کار ندارم، چون می دانم هیچ اتفاق و نتیجه مثبتی رخ نخواهد داد.

منبع: همگردی
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13792

به "نمایشگاه گردشگری تهران فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری تهران فقط به محلی برای سرگرمی و گذران وقت مردم تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید