مقام ارشد آمریکایی: ترکیه در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است

به گزارش انوار بلاگ، یک مقام ارشد آمریکا ضمن انتقاد از دولت ترامپ به خاطر عدم کوشش برای ممانعت از حمله ترکیه به سوریه، آنکارا را به جنایت جنگی و پاکسازی نژادی علیه کردهای سوری متهم کرد.

مقام ارشد آمریکایی: ترکیه در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است

به گزارش خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز به یادداشت داخلی دست یافت که ویلیام روباک، معاون نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش آن را نوشته است.

در این نامه آمده است که آمریکا تدابیر قوی را برای ممانعت از حمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به شمال سوریه اتخاذ نکرد.

روباک از کوشش ها برای پاکسازی نژادی از سوی ترکیه و هم پیمانانش علیه کردها در سوریه انتقاد و تأکید کرد که این جنایت ها بیشتر جنایت های جنگی یا پاکسازی نژادی است.

در این یادداشت آمده است: یک روز، وقتی که تاریخ دیپلماسی نوشته می گردد، مردم می پرسند که چه اتفاقی آنجا افتاد و چرا مسئولان کوشش بیشتری نکردند یا دست کم با قدرت بیشتری ترکیه را سرزنش نکردند.

مورگان اورتگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از واکنش نشان دادن به این یادداشت خودداری کرد و گفت: ما شرح دادیم که به شدت با تصمیم اردوغان درباره سوریه مخالفیم. ما برای ممانعت از این اقدام به جز اقدام نظامی همه کار کردیم.

وی گفت: ما گزارشات درباره نیروهای ترکیه ای که مرتکب قتل غیرنظامیان شده اند جدی می گیریم.

قرار است رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه چهارشنبه در کاخ سفید گردهم آیند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1221

به "مقام ارشد آمریکایی: ترکیه در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام ارشد آمریکایی: ترکیه در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید