مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات 11 سپتامبر اهمیت دارد

به گزارش انوار بلاگ، مدیر اف بی آی گفت که تهدیدهای ناشی از حملات باج افزار برابر است با حملات تروریستی 11 سپتامبر که برج های دو قلو را هدف قرار دادند.

مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات 11 سپتامبر اهمیت دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریستفور ورای این اظهارات را در مصاحبه با وال استریت ژورنال عنوان کرد و اضافه نمود: موارد مشابه و مهم زیادی وجود دارد و ما بر اختلال و پیشگیری متمرکز هستیم.

اظهارات مدیر اف بی آی پس از دو حمله عظیم سایبری علیه شرکت های عظیم آمریکایی صورت می گیرد. حمله اول موجب قطع عظیمترین خط لوله انتقال بنزین آمریکا شد و عرضه سوخت از سواحل خلیج مکزیک به شهرهای عظیم مثل واشنگتن دی سی، بالتیمور و آتلانتا را با چالش جدی روبه رو کرد و در حمله دوم شرکت جی.بی.اس، عظیمترین فراوری کننده فرآورده های گوشتی در آمریکا و سایر نقاط دنیا و زیرمجموعه های آن هدف قرار گرفتند.

در پی این حمله اف بی آی رسما بیان کرد که یک گروه مرتبط با روسیه مسئول اصلی حمله سایبری اخیر به شرکت جی بی اس است .

همچنین کارین ژان پیر معاون سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: جی بی اس به دولت اطلاع داده است که درخواست باج از سوی یک سازمان تبهکار که مطرح شده احتمالا در روسیه قرار گرفته است.

در همین حال، وزارت دادگستری آمریکا روز پنج شنبه بیان کرد اولویت مقابله با حملات سایبری و هکری را افزایش داده و میخواهد اولویت مقابله با حملات سایبری را هم تراز و هم سطح حملات تروریستی قرار دهد.

جان کارلین یکی از مقام های وزارت دادگستری آمریکا در این باره گفت: این یک فرایند تخصصی است تا مطمئن شویم همه موارد حملات سایبری و هکری را که منجر به درخواست باج می گردد، رصد نموده و زیر نظر داریم. با این روش می توانیم رابطه بین عاملان اصلی حملات سایبری را تعیین نموده و برای از بین بردن کل زنجیره اقدام کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9644

به "مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات 11 سپتامبر اهمیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اف بی آی: حملات باج افزار همانند حملات 11 سپتامبر اهمیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید