لزوم توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان ایلام

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/ایلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: دست یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه های بوم گردی و توسعه آن ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می شود.

لزوم توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان ایلام

به گزارش خبرنگاران، عبدالمالک شنبهزاده در دیدار با مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان، اظهار کرد: به دلیل وجود جاذبه های بی شمار تاریخی و چشم اندازهای طبیعی منحصربه فرد استان ایلام، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در طول سال به ویژه در ایام نوروز و فصل تابستان به مناطق خوش آب وهوای استان سفر می کنند و همواره با خیل عظیمی از تقاضا برای اسکان در واحدهای اقامتی این مناطق روبرو می شویم که ساماندهی و تجهیز خانه های شخصی جامعه محلی تحت عنوان خانه مسافر و اقامتگاه های بوم گردی جهت اسکان مسافران می تواند نقش مؤثری در جذب گردشگر و رونق گردشگری روستایی ایفا کند.

وی گفت: دست یابی به اهداف توسعه پایدار گردشگری، نیازمند سرمایه گذاری ویژه در بخش گردشگری روستایی و عشایری است که این امر مهم با به رسمیت شناختن اقامتگاه های بوم گردی و توسعه آن ها بر اساس استانداردها و ارکان گردشگری محقق می شود.

کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: در حال حاضر گسترش اقامتگاه های بوم گردی نقش کلیدی و مؤثری در توسعه پایدار طبیعت گردی ایفا می نماید و در زمان کوتاه بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را باکیفیت های مطلوب فراهم و زمان ماندگاری گردشگران را در روستاها و مناطق نمونه گردشگری ایجاد می نماید.

شرفخانی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ضمن اعلام رضایت از اداره کل میراث فرهنگی ایلام جهت تعامل و همکاری در خصوص اجرای تفاهم فی مابین اظهار کرد: در راستای توسعه اقامتگاه های بوم گردی و ایجاد بستری مناسب برای توسعه طبیعت گردی و با توجه به پتانسیل های موجود در استان، این صندوق آماده هرگونه همکاری در خصوص اعطای تسهیلات در قالب شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه های بوم گردی فعال در زمینه طبیعت گردی را دارد.

وی با اشاره به شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه های بوم گردی درزمینهٔ طبیعت گردی شرح داد: برای پرداخت تسهیلات به منظور انجام اقدامات درزمینهٔ نوسازی، توسعه، تجهیز و بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی باهدف ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان ایلام، صندوق کارآفرینی امید با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام همکاری می نماید و از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.

این مقام مسئول در خاتمه ضمن ابراز خشنودی نسبت به گسترش همکاری بین دو دستگاه یادآور شد: همکاری های بین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام و صندوق کارآفرینی امید، همواره نتایج مثبت به همراه داشته که و با حمایت صندوق از انجام طرح های گردشگری، در این حوزه نیز برنامه ها و فعالیت های مطلوب انجام و شاهد توسعه پایدار گردشگری در استان باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2720

به "لزوم توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید