قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار

به گزارش انوار بلاگ، FMC T5 یکی از محصولات شرکت فرداموتور است که احتمالاً در مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه حضور دارد. اما این خودرو با چه قیمتی در بازار و کارخانه عرضه می گردد؟

قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار

به گزارش تجارت نیوز، قیمت تمام شده Fmc t5، محصول فرداموتور هم اکنون در بازار آزاد در محدود یک میلیارد و 720 میلیون تومان است. گرچه این مونتاژکار قیمت درب کارخانه را یک میلیارد و 306 میلیون تومان خاطرنشان کرد، اما شورای رقابت در لیست خود قیمت این خودرو را 896 میلیون تومان گذاشت. حال با احتساب مالیات، عوارض، بیمه و … قیمت نهایی این خودرو حدود یک میلیارد و 31 میلیون تومان خواهد بود.

اختلاف قیمت دستور شورای رقابت و بازار این خودرو، چیزی در حدود 275 میلیون تومان خواهد بود که اختلاف زیادی نسبت به قیمت اولیه خودروست. البته فعلاً شرکت مونتاژکار و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی عرضه خودرو به توافق نهایی نرسیده اند.

در این میان باید به این نکته اشاره نمود که گرچه خودروسازان مونتاژی هنوز این قیمت های نو را تایید ننموده اند، اما سازمان حمایت و شورای رقابت اعلام نموده اند که اگر شرکت های مونتاژکاران پیش از انتشار لیست شورای رقابت هزینه ای از مشتریان دریافت نموده اند باید مابه التفاوت آن را عودت دهند.

تعیینات فنی FMC T5

این خودرو از یک پیشرانه چهارسیلندر با حجم 1.5 لیتر و تکنولوژی توربوشارژ استفاده می نماید که ساخت شرکت میتسوبیشی است. قدرت فراوریی پیشرانه به وسیله یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT)، تنها به چرخ های جلو منتقل می گردد.

مصرف سوختی که شرکت برای این کراس اوور چینی اعلام نموده، 7.4 لیتر است که با توجه به ابعاد و وزن خودرو، مصرف قابل قبولی محسوب می گردد.

جای امیدواری دارد که شرکت مونتاژکاری در بازار فعلی ایران، آمار مصرف بنزین و صفر تا 100 محصول خود را به صورت رسمی اعلام کند. چراکه شرکت های فراورینماینده بیشتر خودرو هایی که در حال حاضر در داخل کشور فراوری می شوند، از اعلام رسمی این آمار خودداری می نمایند تا نقطه ضعف محصولات شان تعیین نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 18304

به "قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار" امتیاز دهید

1 کاربر به "قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت FMC T5 در کارخانه و بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید