طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می گردد

به گزارش انوار بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می گردد.

طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می گردد

اکبر بهنامجو در نشست آنالیز طرح جامع گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: طرح جامع گردشگری پیش از استان شدن اردبیل تدوین شده و احتیاج به بازنگری کلی دارد که با هماهنگی میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی، استانداری و یک تیم قوی از استادان برجسته کشوری تدوین و بازنگری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح بازنگری همه احتیاجمندی ها و ایده ها بروز می شوند، افزود: عملیاتی کردن ایده هایی که از لحاظ کمی و کیفی در طرح جامع گردشگری احتیاج بود، پیاده شده و فرایند کار رو به پیشرفت دارد.

استاندار اردبیل اعلام کرد: امکانات، فرصت ها، تهدیدها و محدودیت های استان در بازنگری طرح شناسایی شده و راهنمایی شیوه های بهره برداری از منابع آب های معدنی و کاهش وابستگی های فصلی به خوبی دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه باید برای ماندگاری بیشتر مسافران در استان نگاه ویژه ای داشته باشیم، افزود: بهره گیری از سازوکارهای لازم برای بازتوزیع گردشگران در شهرستان های شمالی و جنوبی، استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری اردبیل از جمله مجموعه شیخ صفی و جاذبه های منحصر بفرد از هدف های اصلی طرح تازه است.

بهنامجو ادامه داد: با اتمام پروژه راه آهن اردبیل ظرفیت تازهی برای گرشگری استان ایجاد می گردد و از این رو باید طرح بازنگری گردشگری با نگاه بین المللی و چشم اندازی دست کم 15 ساله تدوین گردد.

وی گردشگری سلامت را از جمله بخش های مهم این طرح برشمرد و گفت: با توجه به مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان، انجام طرح های مختلف مشترک بین 2 کشور باید با انگیزه بیشتر نسبت به گردشگری پزشکی و سلامت صورت گیرد.

استاندار اردبیل از پژوهشگران طرح جامع گردشگری خواست در حین تحقیق ضمن رفع کردن کاستی های موجود در آمایش سرزمینی تعیین نمایند که چند درصد احتیاجمندی های استان تا به امروز مورد توجه بوده و چه اقدام های تازهی باید در طرح بازنگری اعمال گردد.

وی تاکید نمود: کمبودها و ظرفیت ها در این طرح باید بطور کامل تعیین گردد و اینکه در شرایط بحرانی شیوع کرونا چه نارسایی هایی در استان اردبیل از لحاظ جمعیتی مشاهده می گردد هم در طرح نهایی اعمال گردد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10835

به "طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح جامع گردشگری اردبیل بازنگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید