شاسی بلند تازه لکسوس، پرادو در لباس تازه، عکس

به گزارش انوار بلاگ، گجت نیوز نوشت: لکسوس به تازگی نسل نو شاسی بلند فول سایز GX را معرفی کرد. در ادامه به آنالیز لکسوس جی ایکس 2024 می پردازیم که نسبت به گذشته متحول شده است.

شاسی بلند تازه لکسوس، پرادو در لباس تازه، عکس

طراحی تازه جی ایکس جای زیادی برای بحث دارد. با طراحی مربعی تر و زوایای تیزی که در نمای بیرونی این خودرو می توان دید، ظاهر آن بیشتر شبیه به محصولات تویوتا چون پرادو شده است. حتی به همین دلیل، جلوه ای به سبک و سیاق رترو دارد که از قضا این روزها از آن به خوبی استقبال می گردد. در نمای جلو بعلاوه نسخه ای متفاوت از جلوپنجره همیشگی محصولات لکسوس به چشم می خورد که هماهنگ با بقیه المان های طراحی از آب در آمده است. در مجموع، لکسوس در نسل تازه GX هدف از این داشته است که به این شاسی بلند جلوه ای هرچه سرسختانه تر ببخشد.

نمای جلو لکسوس GX نسل تازه با چراغ های ال ای دی تریپل بیم اسپرت، مه شکن های ال ای دی و چراغ های گردش آپشنال، به روزتر از هر زمان دیگری شده است. از لحاظ کاربردی هم حالا اورهنگ جلو میزان مناسب تری دارد و ستون A عقب تر قرار گرفته تا راننده دید بهتری نسبت به موانع موجود در جاده داشته باشد. نهایتاً در نمای عقب، چراغ عقب سرتاسری یا به هم پیوسته به شکل حرف L به علاوه لوگو تازه لکسوس دیده می گردد. ضمن اینکه برای اولین بار در سری شاسی بلندهای جی ایکس، درب برقی برای ناحیه عقب با شیشه بیرون پر تعبیه شده است.

لکسوس جی ایکس مدل 2024 با افزایش میزان، بیشتر به لکسوس ال ایکس نزدیک شده است. این نسل تازه فاصله بیشتری بین دو محور دارد و بعلاوه عرض آن بین 94 تا 114 میلی متر بسته به تریم افزایش پیدا نموده است. به طور دقیق، جی ایکس دارای 5004 میلی متر طول، 2113 میلی متر عرض، 1914 تا 1934 میلی متر ارتفاع و 2849 میلی متر فاصله بین دو محور است. بعلاوه هرچند وزن خالص آن به صورت رسمی معین نیست، با توجه به افزایش میزان آن باید انتظار وزنی بیشتر از مدل 2325 کیلوگرمی 2023 را داشت.

معینات فنی و عملکرد لکسوس جی ایکس 2024

GX نسل تازه با دو پیشرانه در دسترس گذاشته می گردد: یک پیشرانه بنزین سوز پایه و یک پیشرانه هیبرید که بعداً موجود خواهد شد. پیشرانه پایه این شاسی بلند، یک نمونه 3.4 لیتری V6 توئین توربو است که نیرو محرکه آن به واسطه یک گیربکس اتوماتیک 10 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می گردد. این پیشرانه 6 سیلندر توان فراوری قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن متر را دارد، درحالی که پیشرانه V8 قبلی این اس یو وی 301 اسب بخار قدرت و 446 نیوتن متر گشتاور فراوری می کرد. لکسوس خروجی بیش از حد نصاب برای شتاب گیری پایدار را هم تضمین می نماید، ولی هنوز مدت زمان پیمایش 0 تا 100 را معین ننموده است.

همه نسخه های لکسوس جی ایکس 2024 به سیستم تعلیق دو جناغی تازه ساخته شده در ناحیه جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در ناحیه عقب مجهز شده اند. با استفاده از چنین چینشی برای سیستم تعلیق، نه به عملکرد خودرو در خیابان های داخل شهر لطمه می خورد و نه به عملکرد آن در مسیرهای خارج از شهر. گزینه سیستم تعلیق متغیر تطبیقی هم پیش رو خریداران قرار گرفته است که با توجه به شرایط جاده، به طور پیوسته ضربه گیری خودرو را تنظیم می نماید. در کنار این ها فرمان برقی برای هرچه آسان تر کردن کنترل خودرو به یاری می آید.

این اس یو وی لکسوس در زمینه توانایی آفرود هم از نسل قبلی خود یک پله جلوتر رفته است. تمامی نسخه های آن با سیستم تمام چرخ محرک تمام وقت و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با قابلیت قفل همراه اند. تریم اورتریل بعلاوه از قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب، مانیتور دید سه بعدی محیط اطراف، سیستم تعلیق داینامیک حرکتی الکترونیکی یا KDSS و قابلیت تغییر سریع تر بین حالت های سبک و سنگین سیستم چهار چرخ محرک بهره می برد.

بنا به گفته لکسوس، جی ایکس مدل 2024 در هر 100 کیلومتر 13.8 لیتر بنزین مصرف می نماید. نسخه قبلی این اس یو وی که مجهز به پیشرانه V8 بود، به ازای هر 100 کیلومتر 14.7 لیتر مصرف می کرد. در نتیجه این بهبودی جزئی در مقایسه با قبل است که در مسافت های طولانی به درستی خود را نشان می دهد. با نسخه هیبرید که در آینده معرفی می گردد، رانندگان می توانند با بنزین کمتر مسافت بیشتری را طی نمایند.

قیمت GX مدل تازه و شرایط در برابر رقبا

مثل بعضی دیگر از جزئیات لکسوس جی ایکس مدل 2024، قیمت این شاسی بند لوکس تازه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. با وجود این، مدل 2023 آن قیمت پایه حدود 60 هزار دلار و حداکثر قیمت 70 هزار دلار برای بالارده ترین تریم دارد. به همین ترتیب، انتظار می رود مدل 2024 با قیمت پایه 63 هزار دلاری به عرضه برسد و قیمت تریم های اورتریل آن از مرز 70 هزار دلار بگذرد. لکسوس این اس یو وی را مجموعاً در 6 تریم عرضه می نماید: پریمیوم، پریمیویم پلاس، لاکچری، لاکچری پلاس، اورتریل و اورتریل پلاس به ترتیبِ رده.

لکسوس جی ایکس نسل تازه حالا با تغییر چشمگیر طراحی و به روزرسانی معینات فنی، آماده رقابت با شاسی بلندهای داغ بازار مثل لندرور دیفندر 130 است. دیفندر هم طراحی مربعی یا اصطلاحاً جعبه ای، فضای داخلی لوکس با سه ردیف صندلی، پیشرانه با خروجی نزدیک و صدالبته توانایی بالای آفرود دارد. قیمت این شاسی بلند لوکس بریتانیایی از 69 هزار دلار شروع می گردد و لکسوس جی ایکس به جز المان های متفاوت، با قیمت کمتر خود می تواند نسبت به آن فزونی پیدا کند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 18694

به "شاسی بلند تازه لکسوس، پرادو در لباس تازه، عکس" امتیاز دهید

2 کاربر به "شاسی بلند تازه لکسوس، پرادو در لباس تازه، عکس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند تازه لکسوس، پرادو در لباس تازه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید