سیاهپوشی گردشگران خارجی در عزای امام حسین (ع)

به گزارش انوار بلاگ، از اروپا و آسیا آمده اند تا تاریخ و تمدن ایران را ببینند، اما در انرژی اجتماع بزرگ سوگواران امام حسین (ع) غرق می شوند.

سیاهپوشی گردشگران خارجی در عزای امام حسین (ع)

به گزارش خبرنگاران،تکیه ها، حسینیه ها و تعزیه ها این روزها شاهدان دیگری هم دارد، گردشگران خارجی که شاید پیش از سفر به ایران برای حضور در مراسم عزاداری برنامه ریزی ننموده و یا کمتر از آن شنیده بودند، اما متقارن شدن سفرشان با محرم آن ها را در اتمسفر دیگری از این سرزمین قرار داده است.

یزد این روزها شاهد حضور پررنگ تر گردشگران خارجی غیرمسلمان در میان سوگواران امام حسین (ع) است که گاه با لباس های تیره و سربندهایی به نشانه همدلی در مراسم های مذهبی و آیینی شرکت دارند. تعداد گردشگرانی که هر روز در این مراسم ها شرکت می نمایند بیشتر می گردد. تا به حال از هلند، آلمان،فرانسه،لهستان،بلژیک،ویتنام،اسپانیا،ژاپن و سوئیس در مراسم های مذهبی و معنوی محرم که معمولا در تکیه ها و حسینیه های قدمت داری چون حظیره و شاهزاده فاضل برگزار می گردد، شرکت نموده اند.

گردشگر جوانی که سفرش به یزد با آخرین روزهای دهه اول محرم همزمان شده و در مراسم سوگواری مردم میبد در عزای امام حسین (ع) شرکت نموده بود، به قدری محو تماشای این مراسم سنتی قرار داشت که حاضر نشد حتی برای صرف شام، هیأت میبدی ها را ترک کند و می گفت؛ آنقدر انرژی این جمع زیاد است که دوست ندارم ترک شان کنم.

برنامه ریزی حضور گردشگران خارجی در مراسم های مذهبی محرم با کمیته گردشگری مذهبی ـ معنوی استان یزد است که با اجرای تورهای رایگان، برگزاری روضه انگلیسی و کارگاه عاشورا و همچنین اختصاص فضای ویژه به گردشگران خارجی در حسینیه ها و تکیه هایی که مراسیم اصیل تری را به اجرا می گذارند، میخواهد تصویر دیگری از اسلام و ایران را نشان دهد و گردشگران را نسبت به تفاوت های تفکر داعش و افراطی ها مطلع کند.

عزاداری مردم ایران بویژه فلسفه نذری دادن و به سوگ نشستن برای بعضی گردشگران به قدری جذاب بوده که تحت تاثیر تبلیغ آنها از سال های گذشته، سال جاری 100 گردشگر اسپانیایی و تعدادی از ایتالیایی ها تنها به قصد حضور در عزاداری امام حسین(ع) به یزد سفر نموده اند.

شهر جهانی یزد که از دو سال پیش تا کنون از ظرفیت آیین ها و عزاداری های ماه محرم برای جذب و ماندگاری گردشگران خارجی بهره برده، پارسال میزبان نزدیک به 700 گردشگر از 28 کشور بود و پیش بینی نموده سال جاری پذیرای نزدیک به یک هزار گردشگر در دهه نخست ماه محرم باشد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1344

به "سیاهپوشی گردشگران خارجی در عزای امام حسین (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاهپوشی گردشگران خارجی در عزای امام حسین (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید