سبوس های کپک زده خوراک دام شد!

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دامداران همچنان در تامین نهاده دامی با مشکل رو به رو هستند. به علت کمبود نهاده یک بار نان خشک خوراک دام می گردد و بار دیگر شانه های تخم مرغ! حالا اما خبرها حاکی از این است که سبوس های کپک زده خوراک دام شده است.

سبوس های کپک زده خوراک دام شد!

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با اشاره به شرایط خوراک دام شرح داد: کارخانه های آرد گندم دولتی می خرند اما دسترسی دامداران به استحصال گندم سخت شده است. واحدهای فراوریی به علت افزایش قیمت سبوس این خوراک را به سادگی به دامداران نمی فروشند.

مجتبی عالی به خبرنگاران گفت: کارخانه های فراوری آرد برای فروش سبوس ابتدا چک و سفته از دامداران می گیرند و بعد این خوراک را به دامداران می فروشند. بارها این کارخانه ها از اعطای سبوس به دامداران طفره رفته اند و همین طمع واحدهای فراوریی باعث شد بسیاری از سبوس کارخانه های آرد خراب گردد.

او ادامه داد: با ورود تعزیرات به این مساله فروش سبوس کارخانه های آرد به دامداری ها زیاد شد. با تحقیقات دامداران متوجه شدیم سبوس هایی که در انبار کارخانه های آرد قرار داشت کپک زده بوده و این نهاده خوراک دام ها شده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور گفت: هر چند قیمت استحصال گندم باید دولتی باشد اما واحدهای فراوریی آرد این خوراک را با قیمت آزاد به دامداران می فروشند. در حالی که باید نرخ سبوس هم برای دامداران دولتی محاسبه گردد!

امروز خبر واردات 150 هزار تن یونجه از روسیه تا انتها سال جاری خبرساز شد. مجتبی عالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور به صدا و سیما گفته بود: با واردات این حجم یونجه خشکسالی و کمبود نهاده در کشور تا حدودی جبران می گردد.

برای مطالعه بیشتر خبر افزایش تلفات دام با کمبود نهاده را بخوانید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10839

به "سبوس های کپک زده خوراک دام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبوس های کپک زده خوراک دام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید