دختر لبخندمرواریدی در کتابفروشی های ایران

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، دختر لبخندمرواریدی روایتی است از زندگی کلمنتاین واماریا دختر رواندایی که طی ماجرایی شگفت انگیز از نسل کشی انسانی در این کشور پس از کشته شدن رئیس جمهور در سال 1994 جان سالم به در می برد؛ نسل کشی که گفته می شود طی آن علاوه بر کشته شدن 800 هزار مرد، زن و کودک، به 200 تا 500 هزار زن تجاوز جنسی شده است.

دختر لبخندمرواریدی در کتابفروشی های ایران

نویسنده در این کتاب روایتی از 12 نسل آوارگی خود و خواهرش را برای رهایی از شر ماشین کشتار قومی در کشورش و در نهایت استقرار در آمریکا را بازگو می کند؛ روایتی که می تواند پرده از اسرار یکی از بزرگ ترین جنایت های انسانی در قرن معاصر بردارد.

این کتاب در 22 فصل روایت شده است که نخستین آن از ماجرای گفت وگوی راوی با اپرا وینفری مجری مشهور تلویزیونی آمریکا و شرح آنچه بر او رفته است شروع می شود و در ادامه او روایتی از سال ها تحت تعقیب بودنش از طریق بخشی از پیکارجوهای رواندایی را بازگو می کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

اُپرا پاکتی قهوه ای مایل به زرد را به دستم داد و گفت: این نامه از طرف پدر و مادرت در روانداست. او نگاه موقرانه ای به من انداخت که اعتمادبه نفس در آن موج می زد و ادامه داد: از طرف پدر و مادرت و برادر و خواهرات.

پاکتی که اُپرا به دستم داده بود را باز کردم و کاغذ آبی رنگ داخلش را بیرون کشیدم. در این لحظه، اُپرا دستش را روی شانه ام گذاشت و با این حرکت به من فهماند که لازم نیست نامه را بخوانم. نفس راحتی کشیدم؛ چراکه اصلاً دوست نداشتم در آن برنامه تلویزیونی و در مقابل چشم آن همه بیننده اشکم درآید.

اُپرا گفت: مجبور نیستی نامه رو همین حالا جلوی این همه آدم بخونی. مجبور نیستی بخونیش و اندکی مکث کرد و بعد گفت: چون... چون... خونواده ت... اینجا هستن!. و من پس از دوازده سال جنگ و آوارگی، خانواده ام را دوباره دیدم.

این کتاب با ترجمه مهدی گازر منتشر شده است. وی از سال 1392 در حوزه ترجمه به فعالیت مشغول شده است و این کتاب نخستین تجربه او در زمینه روایت مستند به تعداد می رود.

کتاب تداعی این اثر را در 310 صفحه با قیمت 84 هزار تومان منتشر کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10356

به "دختر لبخندمرواریدی در کتابفروشی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر لبخندمرواریدی در کتابفروشی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید