خبرنگاران رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد

به گزارش انوار بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون صدای سازمان صدا و سیما، از راه اندازی رادیو اعتکاف در ایام البیض (سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم) ماه رجب مصادف با هیجدهم تا بیستم اسفند پیش رو اطلاع داد.

خبرنگاران رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم؛ از جمله مراسم معنوی اعتکاف برای جلوگیری از بیماری کرونا، امسال مراسم اعتکاف در منازل به همراه رادیو برگزار می گردد تا مومنین فرصت ایام البیض را برای نیایش و ارتباط با خدا از دست ندهند. شاید رادیو اعتکاف، جایگزین مناسبی برای مراسم اعتکاف در شرایط کنونی باشد و شعار هر خانه یک مسجد را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش جهت برطرف گرفتاری ها محقق کند.

معاون صدا توضیح داد: این رادیو مانند دیگر رادیوهای مناسبتی به وسیله فرستنده ها در سراسر کشور روی طول موج اف ام ردیف 95/5 مگاهرتز پخش خواهد شد. برنامه های این رادیو از اذان مغرب روز شنبه 17 اسفند 1398 آغاز و تا سرانجام روز سه شنبه بیستم اسفند امسال، همزمان با ایام البیض (روزهای 15،14،13 ماه رجب المرجب) مصادف با 18، 19 و 20 اسفند ادامه خواهد داشت.

با توجه به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد کشور مخاطبین بسیاری از سراسر کشور خواهان تدارک برنامه های مناسب به وسیله رادیو شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های رادیو اعتکاف در بخش های 4 ساعته ارائه خواهد شد که در هر نوبت سخنرانی های متناسب با این ایام و ماه رجب به صورت زنده و فراوریی پخش می گردد. همچنین بخش هایی از آن به پخش تلاوت ترتیل و تحقیق کوتاه اختصاص خواهد یافت.

شاه آبادی ادامه داد: پخش ادعیه و مناجات بویژه دعاهای وارد شده در این ایام ، از بخش های مهم این رادیو است. تهیه گزارش و نیز پخش تماس ها و تلفن های مردمی، همراه با بیان آداب و اعمال روز و نیز گزیده بیانات بزرگان و علما از قسمت های دیگر هر یک از نوبت های چهارساعته این رادیو است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده مخاطبین خداجوی می توانند هر روز به طور زنده از بیانات وعاظ و خطبای توانا به وسیله این شبکه بهره مند شوند. پخش زنده اعمال ام داوود از یکی از اماکن مذهبی نیز در این رادیو پیش بینی شده است.

معاون صدای جمهوری اسلامی اظهار امیدواری کرد راه اندازی و فراوری و پخش این رادیو، فضای مناسب معنوی و مناجات برای آحاد مردم دیندار و علاقمند کشور فراهم آید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3000

به "خبرنگاران رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رادیو اعتکاف راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید