خبرنگاران اولین بیمار مبتلا به کرونا در اشنویه ترخیص شد

به گزارش انوار بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: اولین بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان پس از طی دوره درمان و بهبودی ترخیص شد.

خبرنگاران اولین بیمار مبتلا به کرونا در اشنویه ترخیص شد

ابوبکر افشنگ روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: فرد بهبود یافته که یک زن است پس از گذراندن دوره درمان خوشبختانه بهبود یافت و از بیمارستان طالقانی ارومیه مرخص شد.

وی اضافه نمود: بدین ترتیب هم اکنون در این شهرستان 2 بیمار قطعی مبتلا به کرونا وجود دارد که یک مورد در بیمارستان نبی اکرم(ص) اشنویه و یک مورد در بیمارستان طالقانی ارومیه بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه ضمن دعوت از شهروندان برای حضور مستمر در منزل گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 14 هزار و 991 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، 853 نفر جان خود را از دست داده اند.

در آذربایجان غربی نیز آزمایش 224 نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد، متاسفانه 12 نفر فوت کرده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3276

به "خبرنگاران اولین بیمار مبتلا به کرونا در اشنویه ترخیص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اولین بیمار مبتلا به کرونا در اشنویه ترخیص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید