جزییات خسارات سیلاب به راه های جنوب کرمان

به گزارش انوار بلاگ، به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، سیلاب 540 میلیارد ریال خسارت به جاده های این منطقه وارد نموده است.

جزییات خسارات سیلاب به راه های جنوب کرمان

به گزارش خبرنگاران مسعود جمیلی کرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بارش شدید باران از شب گذشته تا کنون باعث خسارت سنگینی به محورهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی در شهرستان های جنوبی استان شده است.

وی از تشکیل ستاد بحران در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان اطلاع داد و گفت: با توجه به حجم خسارت ها سه نفر از معاونان این اداره کل با تجهیز امکانات راهداری و دستگاه های سنگین به مناطق خسارت دیده اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان به بسته بودن پنج محور اصلی و فرعی در جنوب کرمان اشاره نمود و گفت: این محورها به علت جاری شدن سیل و سیلابی شدن رودخانه ها در شهرستان های کهنوج، رودبار و قلعه گنج مسدود شده اند.

وی اضافه کرد: محور فاریاب به کهنوج در محدوده گردنه کلکسورک به علت جاری شدن سیل مسدد شده بود که صبح امروز با کوشش راهداران شهرستان فاریاب بازگشایی شد.

جمیلی کرمانی از مسدود بودن محور فرعی و روستایی رودبار به کهنوج در محل آبنماهای مظفرآباد، بیژن آباد و آبسرودئیه اطلاع داد و بیان داشت: تا فروکش کردن سیلاب در بستر رودخانه هلیل، راهداری این محل ها را مسدود و جهت رودبار - پل بهادرآباد - کهنوج به عنوان جهت جایگزین اعلام می گردد.

وی به تخریب پُل محور رودبار - ایرانشهر و قلعه گنج به کهنوج اشاره نمود و اضافه کرد: با استقرار دستگاه های راهداری عملیات ترمیم موقت مناطق خسارت دیده با استفاده از پنج دستگاه گریدر، چهار بلدوزر، 2 بیل مکانیکی و هفت لودر در حال اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با اشاره به تخریب پُل محور اصلی کهنوج به استان هرمزگان در ابتدای بزرگراه خلیج فارس و ورودی شهر کهنوج گفت: با توجه به حجم خسارت وارده به این پل و مسدود شدن کامل جهت، عوامل راهداری با دستگاه های سنگین در حال احداث راه دسترسی کنار گذر پل هستند که تا باز شدن راه کنارگذر جهت جایگزین به وسیله محور زه - سرریگ به کهنوج در نظر گرفته شده است.

جمیلی با اشاره به اینکه سیل خسارت های سنگینی به زیر ساخت های جاده ای در شهرستان های جنوبی وارد نموده است، گفت: اولویت اصلی عوامل راهداری مرمت و بازسازی محورهای اصلی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3436

به "جزییات خسارات سیلاب به راه های جنوب کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات خسارات سیلاب به راه های جنوب کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید