جزئیات شاخص و معاملات بورس چهارنشبه سوم شهریور 1400

به گزارش انوار بلاگ، شرکت های کوچک و عظیم درست بر خلاف جهت یکدیگر حرکت می نمایند. اتفافی که باعث شده شاخص کل در ابتدای معاملات امروز فرایند نوسانی در پیش بگیرد. اول صبح شاخص کل حدود شش هزار واحد رشد کرد، اما بعد گذشت 15 دقیقه فرایند عوض شد و بعد گذشت 30 دقیقه از شروع معاملات حالا افزایش شاخص کل به دو هزار و 700 واحد محدود شده است. تا اینجای کار شاخص کل 16 صدم درصد پیشروی نموده، ولی شاخص هم وزن افزایش قابل توجه 72 صدم درصدی را پشت سر گذاشته. اغلب نماد های شاخص ساز قرمزپوش هستند. از جمله آن ها می توان به فولاد، فارس، فملی و شستا اشاره نمود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته اند. اخابر، وبملت و وتجارت در کوشش برای افزایش این شاخص هستند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس چهارنشبه سوم شهریور 1400

لباس قرمز بر تن عظیمان بازار

به گزارش خبرنگاران در ساعات اولیه معاملات امروز چهارشنبه سوم شهریورماه 1400، از بین 311 نماد معامله شده در بورس تهران 168 نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند و 143 نماد ارزش سهام خود را از دست داده اند. اغلب نماد های شاخص ساز در دسته دوم قرار دارند. در بازار فرابورس اکثریت در اختیار نماد های صعودی است. طوری که از بین 227 نماد معامله شده تا اینجای کار 143 نماد افزایش قیمت پیدا نموده و 84 نماد با کاهش قیمت سهام روبرو شده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز چهارشنبه سوم شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

با وجود اینکه از نظر تعداد، اکثریت نمادهای بازار صعودی هستند، نقشه بازار به رنگ قرمز عایدیه. در هر گروه نمادهای عظیم، شاخص ساز و پرمعامله عموما فرایند نزولی دارند و نمادهای کوچک به افزایش قیمت سهام ادامه می دهند. برای مثال در گروه محصولات شیمیایی نوری، پترول، کلر، آریا، بوعلی، فارس، شپدیس و پاکشو فرایند نزولی دارند و دیگران مثل شصدف، شجم، شپلی، شکربن،شلرد و شغدیر صعودی هستند. در گروه سرمایه گذاری ها که تا دیروز شرایط خوبی داشتند، امروز اغلب نمادها نزولی شده و حتی نمادهای سبزرنگ نهایتا افزایش قیمت یک درصدی را تجربه می کنندو امروز غذایی ها شرایط مناسبی دارند. غدام بعد از مدتها صدرنشینی در لیست صف های فروش شاهد جمع آوری صف سنگین فروشنده ها است. خساپا و خودرو یک درصد ارزش خود را از دست داده اند ولی دیگر نمادهای خودرویی عموما صعودی هستند. بانک ها گام های کوچکی در راستا اقزایش قیمت برداشته اند. فلزات اساسی، فرآورده های نفتی، ساخت محصولات فلزی و شرکت های چند رشته ای صنعتی دیگر گروه ها عظیم و قرمز نقشه بازار هستند. در طرف مثابل انبوه سازی، زراعت، دارویی، ماشین آلات، هتل و رستوران، مخابرات، محصولات کاغذی، قند و شکر و نهادهای اقتصادی از جمله گروه های سبز بازار هستند.

206 نماد در صف خرید

یک سوم نماد های بازار سرمایه یعنی حدود 206 نماد در ساعات انتهای معاملات امروز بورس صف خرید دارند. ارزش کل صف های خرید به حدود هزار و 700 میلیارد تومان می رسد. بعلاوه امروز 33 نماد بازار سرمایه با در نظر گرفتن نماد های بازارپایه فرابورس با صف فروش روبرو هستند که ارزش آن ها چندان بالا نیست و تنها حدود 500 میلیارد تومان می ارزند.

کنور؛ سنگین ترین صف خرید بازار

کنور همچنان در صدر لیست صف های خرید بازار سرمایه خودنمایی می نماید. این نماد امروز با صف خرید سنگین 122 میلیارد تومانی روبرو شده که ارزش آن حتی از صف خرید 103 میلیارد تومانی عرضه اولیه مدیریت بالاتر است. مادیرا نماد صنایع ماشین های اداری ایران با صف خرید 95 میلیاردی در رتبه سوم واقع شده است. فرابورس، کرازی، کاما، ستران، دلر، وهامون، رانفور، خپارس، همراه، کرمان، ثباغ و وسینا از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین تر از 25 میلیارد تومان هستند.

ثالوند؛ سنگین ترین صف فروش بازار

بعد از جمع آوری صف فروش چندماهه غدام، حالا نوبت به ثالوند رسیده تا با صف فروش 51 میلیاردی در صدر لیست سنگین ترین صف های فروش قرار بگیرد. کمرجان با صف 35 میلیاردی در رتبه دوم و ثاباد با صف 12 میلیاردی در رتبه سوم قرار دارند. این سه نماد تنها نماد هایی هستند که صف فروششان بیش از 10 میلیارد تومان می ارزد. امروز نماد های وسفم، کلر، نمرینو، سفانو و ونیکی هم با صف فروش نه چندان سنگین روبرو شدند.

رشد 6.7 هزار واحدی شاخص بورس در روز پرنوسان

شاخص کل بورس تهران در انتها معاملات امروز چهارشنبه سوم شهریورماه با رشد شش هزار و 672 واحدی به رقم یک میلیون و 550 هزار و 120 واحد رسید و در نیمه کانال 1.5 میلیونی نهاده شد. امروز شاخص کل فرایند نوسانی و سینوسی را تجربه کرد و بعد از افت و خیز عجیب و غریب نهایتا با رنگ سبز به کار خود انتها داد و 43 صدم درصد نسبت به روز گذشته رشد کرد. همزمان شاخص هم وزن رشد 1.13 درصدی را پشت سر گذاشت تا به همه ثابت گردد دوران سلطنت شرکت های عظیم بر بازار بورس تمام شده و حالا نوبت به شرکت های کوچک رسیده است. امروز نماد های فارس، شستا و فولاد با فرایند نزولی خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و نماد های پارسان، وامید، تاپیکو و کگل از جمله نماد های عظیم با تاثیر مثبت بر شاخص کل بودند.

نقشه بازار در انتها معاملات روز چهارشنبه سوم شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

شرکت های کوچک، عظیمترها را با خود همراه کردند. اتفاقی که باعث شد برخلاف نمای ابتدایی نقشه بازار، نمای انتهای با رنگ سبز همراه گردد. گروه صندوق های ETF که آینه تمام نمای بازار هستند امروز عموما صعودی بودند. دارا یکم و پالایش هم شرایط مشابه داشتند. دارا یکم چهار درصد و پالایش یک درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. گروه محصولات شیمیایی تا انتها معاملات به رنگ سبز عایدی برای پارسان و تاپیکو صف خرید تشکیل شد. هرچند پترول، فارس، آریا و شپدیس تا آخرین دقایق بر فرایند نزولی خود پافشاری کردند. بانک ها از معدود نمادهای عظیم و سبز بازار امروز بودند. وبملت، وبصادر و وتجارت امروز سه تا چهار درصد افزایش قیمت داشتند. لیدرهای فلزی یعنی فولاد فملی و فخوز با قیمت روز قبل به کار خود انتها دادند و دیگران بازار متعادلی داشتند. خودرویی ها عمدتا صعودی بودند. برای نمادهای کوچک صف خرید تشکیل شد و نمادهای عظیم مثل خودرو، خساپا، خبمهن و خگستر بین دو تا چهار درصد رشد کردند. فرآورده های نفتی به رشد یک درصدی بسنده کردند و شستا همچنان نزولی ماند تا پفراینده نمادها و گروه های عظیم بسته گردد. در بین گروه های کوچک و میانه امروز سرمایه گذاری ها دوباره به رینگ صعودی برگشتند. دارویی ها اغلب به صف خرید رسیدند و انبوه سازان، غذایی ها، ماشین آلات، محصولات کانی غیرفلزی، حمل و نقل، مخابرات، محصولات کاغذی، خرده فروشی و کاشی و سرامیک روز خوبی را پشت سر گذاشتند.

این گزارش بروزرسانی می گردد...

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10562

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس چهارنشبه سوم شهریور 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس چهارنشبه سوم شهریور 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید