تعاملات پنهان ترکیه و سوریه در بحران میان ترکیه و کردها

به گزارش انوار بلاگ، منابع امنیتی در ترکیه از وجود تماس محرمانه با سوریه برای اجتناب از درگیری میان دو کشور، خبر دادند.

تعاملات پنهان ترکیه و سوریه در بحران میان ترکیه و کردها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مسئول امنیتی در ترکیه، از تماس محرمانه کشورش با سوریه خبر داد.

خبرگزاری رویترز امروز سه شنبه به نقل از یک مسئول امنیتی ترکیه نوشت: ما درباره مسائل نظامی و اطلاعاتی، مدتی است که با هدف اجتناب از هر گونه مشکل در میدان [جنگ] با سوریه در تماس هستیم.

این مسئول که هویتش فاش نشده، گفته است که اولین تماس، درباره وضعیت متشنج در شمال غرب سوریه بوده است؛ وضعیتی که کاملا جدا از وضعیت شمال شرق سوریه است؛ زمانیکه نیرو های سوریه با حمایت روسیه، در سال جاری به [نقاطی در جنوب استان] ادلب حمله کردند.

به گفته این مسئول، تماس با سوریه، تا حد زیادی از طریق روسیه انجام می شود، اما گاهی هم این تماس مستقیماً برقرار می شود تا از درگیری مستقیم سربازان سوری و ترکی، اجتناب شود.

در گزارش رویترز آمده است که در زمانی که دولت ترکیه اصرار دارد وانمود کند که در موضعش علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه هیچ تغییری رخ نداده، تماس های امنیتی نشان می دهد که این تغییر، اندک اندک در حال تحقق است و آنکارا نمی تواند این حقیقت را نادیده بگیرند که رئیس جمهور سوریه کم کم در حال اعمال کنترل کامل بر کشور است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز برای حضور در نشستی با همتای روس، به روسیه رفت. او پیش از عزیمت به روسیه گفت که در خصوص تحولات شمال و شمال شرق سوریه و عملیات نظامی کشورش علیه شبه نظامیان کُرد، با مسئولان روس مصاحبه می کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 868

به "تعاملات پنهان ترکیه و سوریه در بحران میان ترکیه و کردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاملات پنهان ترکیه و سوریه در بحران میان ترکیه و کردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید