تشدید آتش سوزی کالدور در غرب آمریکا

به گزارش انوار بلاگ، آتش نشانان در غرب آمریکا همچنان در کوشش برای مهار آتش سوزی کالدور هستند که اواسط ماه گذشته از منطقه کوهستانی شرق شهر ساکرامنتو در این استان آغاز شد.

تشدید آتش سوزی کالدور در غرب آمریکا

به گزارش خبرنگاران، آتش نشانان روز گذشته (سه شنبه) به رغم وزش بادهای شدید در کوشش برای مهار آتش سوزی موسوم به کالدور بودند تا از خانه های حاشیه جنگل های خشک در نزدیکی دریاچه سرگرمیی تاهو در برابر این حریق گسترده محافظت نمایند.

به گفته مقامات محلی، صدها نفر که برای سرگرمی به دریاچه تاهو واقع در ناحیه سیرا نوادای کالیفرنیا رفته بودند برای نجات جان خودشان از این منطقه گریخته اند.

با تخلیه سکنه دریاچه جنوبی تاهو، شهری با 22 هزار نفر جمعیت و روستاهای مجاور آن به علت توسعه این حریق، ترافیک در جاده های محلی و راه های مواصلاتی، سنگین شده بود.

به گفته وزارت جنگلداری و حفاظت آتش نشانی کالیفرنیا، حدود 50 هزار نفر به علت توسعه آتش سوزی کالدور، دستور تخلیه اجباری دریافت کردند.

گزارشات حاکیست تا روز گذشته آتش سوزی بیش از 77 هزار و 300 هکتار از اراضی جنگل های خشک را سوزانده که این میزان حدودا 5665 هکتار بیشتر از روز قبل است.

هنری هررا، سخنگوی وزارت جنگلداری و حفاظت آتش نشانی کالیفرنیا گفت که بر اثر تشدید این حریق دست کم 669 سازه در روز گذشته تخریب شده است که بیشتر آنها منازل مسکونی هستند و 34 هزارساختمان دیگر در معرض تهدید آتش سوزی قرار دارند.

بنابر گزارشات، هیچ مورد فوتی تا به حال گزارش نشده است اما سه آتش نشان و دو غیرنظامی در روزهای گذشته مجروح شده اند.

تنها در این فصل، بیش از 6800 آتش سوزی عظیم و کوچک حدود 689 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا را سوزانده است.

به گزارش خلیج تایمز، سازمان مراتع و جنگل ها در کالیفرنیا تمام 18 جنگل ملی این استان را تا اواسط سپتامبر (ماه جاری) به روی عموم بسته است، اقدامی کم سابقه که این سازمان قبلاً تنها یک بار در طول فصل آتش سوزی فاجعه بار گذشته انجام داده بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10648

به "تشدید آتش سوزی کالدور در غرب آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید آتش سوزی کالدور در غرب آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید