اف بی آی در پی اخراج محققان خارجی از پروژه های حساس

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از تایمز هایر اجوکیشن، سازمان اف بی آی اعلام کرده دانشگاه های بیشتری به درخواست آن برای تحقیق درباره دانشمندان خارجی کمک می کنند. سازمان اف بی آی قصد دارد با ردیابی تخلف از قوانین، محققان خارجی را از پروژه های حساس خود اخراج کند.

اف بی آی در پی اخراج محققان خارجی از پروژه های حساس

کریستوفر وری مدیر اف بی آی در گزارشی برای سنای آمریکا نوشته است: انستیتوهای آکادمیک آمریکا بیش از گذشته با اف بی آی همکاری می کند تا از خرابکاری توسط افراد خارجی جلوگیری شود. طی سال های اخیر تعدادی از دانشگاه ها که نمی خواستند با ما همکاری کنند، اکنون راضی به همکاری شده اند.

مسئولان دانشگاه های آمریکا در بیانیه ای تمایل خود به کمک برای جلوگیری از فعالیت های خرابکارانه در پردیس های خود را اعلام کردند اما همزمان اعلام کردند احتمالا اقدام دولت سختگیرانه است.

این تحقیقات تاکنون مسائل زیادی برای دانشگاه های آمریکایی به وجود آورده زیرا دولت ترامپ هزینه زیادی را صرف دستگیری دانشمندان خارجی در مرزها کرده است.

با این وجود انستیتو ملی بهداشت آمریکا اعتراف کرد در طرح کنونی تحقیق از 180 دانشمند خارجی بیشتر آنها چینی هستند.

همچنین این سازمان اعلام کرده حداقل 21 محقق از دریافت بودجه برای پژوهش های خود را محروم شده اند. برخی از محققان نیز از دانشگاه هایشان اخراج شده اند. بنیاد ملی علوم آمریکا نیز اعلام کرده آمار خود را در ماه دسامبر اعلام می کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1316

به "اف بی آی در پی اخراج محققان خارجی از پروژه های حساس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اف بی آی در پی اخراج محققان خارجی از پروژه های حساس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید