اسامی استان هایی که بیشترین و کمترین مسافر نوروز 98 را دارند

به گزارش انوار بلاگ، فریدون محمدی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اعلام شروع سرشماری مسافران و اقامت آن ها در استان ها و اشاره به این که آمارهای اعلام شده به دو روز 28 و 29 اسفندماه سال 97 مربوط می گردد گفت: در این روزها 642 هزار و 311 نفر شب اقامت در واحدهای اقامتی رسمی و دارای مجوز ثبت شده که 43 درصد از ضریب اشغال این واحدها را دربرگرفته است. اما آمار اقامت در واحدهایی که مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندارند از جمله کمپ ها، مدارس و خانه های استیجاری شناسایی شده 3 میلیون و 230 هزار و 611 نفر شب بوده است که در مجموع آمار اقامت مسافران در این دو روز را به 3 میلیون و 872 هزار و 922 نفر شب رسانده است.

اسامی استان هایی که بیشترین و کمترین مسافر نوروز 98 را دارند

به گفته او، آمار اقامت مسافران نوروزی در این دو روز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 1.09 درصد بیشتر بوده است.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به ایسنا گفت: همزمان با شروع موج سفرهای نوروزی، استان های مازندران، خراسان رضوی، فارس، منطقه ها آزاد (کیش، قشم، اروند، جلفا و چابهار)، اصفهان، خوزستان، خراسان جنوبی، گیلان، یزد و قم 10 استان نخست پر مسافر بوده اند و از آخر این لیست به ترتیب استان های البرز، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان شمالی کمترین آمار اقامت مسافران نوروزی را در این دو روز داشته اند.

محمدی گفت: در این آمار ویلاها و خانه ها و کمپ های شخصی محاسبه نشده ، اما آمار مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی شناسایی شده ثبت شده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10322

به "اسامی استان هایی که بیشترین و کمترین مسافر نوروز 98 را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی استان هایی که بیشترین و کمترین مسافر نوروز 98 را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید